Kenyér! De már én csináltam :)


Tegnap feltettem azt a kenyér receptet és egész éjszaka azon járt z agyam, hogy nekem is sütnöm kell. Ezért reggel a net elé ültem és kerestem egy jó receptet... kicsit átalakítottam és megcsináltam. A recept, amit leírtam a már továbbfejlesztett 1.1 verzió :)
Íme a folyamat:
1 kg finomlisztet mély tálba rakunk, kis mélyedést csinálunk, amibe belerakunk, 1,5 dl langyos vizet, 5 kg szétmorzsolt élesztőt, 1 kk. sót és 1 kk. cukrot. Hagyjuk megfutni az élesztőt, aztán rakunk bele még egy kk. sót és bedagasztjuk kézzel vagy géppel. Majd 1,5-2 órát pihentetjük meleg helyen.
Ezután választunk egy nagy tepsit és áttesszük óvatosan. Majd hagyjuk még pihenni 30 percet. Sütés előtt lekenjük vízzel. Majd meleg sütőbe rakva 190 fokon kb. 45 percig sütjük.
Ha kész, kivesszük, és hűlni hagyjuk.

Értékelés: túlsütöttem egy kicsit, ezért az alja megégett, és én nem pihentettem tepsibe rakás után, szóval ezért kicsit lapos lett. A tésztája finom és puha :) Jól vágható. A héja ropogós, de nem porladó. A legközelebbi tökéletes lesz :)