Füstölt sajtos pogácsa 2.0

Szilveszterre párom egyik barátja nagyon finom fokhagymás sajtos pogácsát hozott. Végre akadt alkalom is, hogy pogácsát süssek és nekiestem, bár e verziót fokhagyma nélkül csináltam. 2.0 mert az 1.0 receptje más volt még, ez már az én átalakított saját ízlésemre szabott receptem.
A kelt tészta hozzávalói:
60 dkg liszt,
2 tk. száraz élesztő,
1 dl tej,
1 dl tejföl,
20 dkg olvasztott margarin,
1 tk. cukor,
1 ek. só,
2 tojássárgája.
Összedolgozás után másfél, két órát kelesztjük.
Aztán: kinyújtjuk 3 mm vastagra és megszórjuk 10 dkg karaván füstölt sajttal, majd összehajtogatjuk a tésztát és hagyjuk fél órát pihenni. Majd 6 mm vastagra nyújrjuk és pogácsaszaggatóval tetszés szerinti pogácsákat készítünk a tetejét megkenjük a tojásfehérjével, majd a tejetére 10 dkg cheeseland füstölt sajtot szórunk.
180 fokon 15 percig sütjük őket.
Megjegyzés:
Azért két fajta füstölt sajtot használtam, mert a karaván füstöltsége jobban érezhető volt a tésztába, a tetején viszont szenesre égett. Míg a másik csak szépen ráolvadt mit a trapista, a tészta beljesében viszont nem volt olyan jellegzetes íze mint a karavánnak.