Rákóczi túrós lepény - XIV. VKF

Napok óta vágyok valamilyen túrós sütire. Tegnap este elkezdtem recepteket nézni, akkor találtam erre a receptre, amiről több helyen is állították, hogy az eredeti és mivel magyar alkotta gondoltam jó lesz a VKF mostani fordulójára is.
Az édességet Rákóczi János mesterszakács készítette először. Amit találtam életrajzáról a neten itt található.
És íme a recept, 3 részre szedve az átláthatóság kedvéért. Nem nehéz az elkészítése és nagyon finom, nálunk legalábbis mindenkinek elnyerte a tetszését. (Kivéve az öcsémét, a mazsola miatt :) )

A tészta:
18 dkg liszt,
12 dkg vaj,
6 dkg porcukor,
1 dl tejföl,
2 tojássárgája,
kh. szódabikarbóna (vagy 1 csomag sütőpor).
A lisztet, a vajat, a cukrot, a tejfölt, a tojássárgájákat késhegynyi szódabikarbónával összegyúrjuk és pihentetjük kb. 30 percet. Ezután kinyújtjuk, kibéleljük vele egy tepsi alját, villával megszurkáljuk, és félig átsütjük.

A töltelék:
60 dkg tehéntúró (én házi túrót használtam),
12 dkg porcukor,
3 dkg vaníliás cukor,
2 tojásfehérje,
1 citrom reszelt héja,
3 tojássárgája,
2 dl tejföl,
4 dkg mazsola,
3 dkg édes morzsa.
A cukrot, a vaníliáscukrot a tojássárgájákkal jól kikeverjük, hozzátesszük az áttört túrót, a tejfölt, a mazsolát, a reszelt citromhéjat, végül hozzávegyítjük a 2 tojásfehérjéből felvert habot.
Ezután a tésztát meghintjük édes morzsával (pl. reszelt piskótával, vagy babapiskótával), azon egyenletesen szétkenjük a tölteléket, és mérsékelten meleg sütőben sütjük.


A rács:
3 tojásfehérje,
9 dkg porcukor.
A tojásfehérjét is habbá verjük, hozzávegyítjük a porcukrot, és ebből habzsákkal a már majdnem teljesen megsült tészta tetejére rácsot készítünk, majd a sütöben világossárgára sütjük.

Végül a rácsok közeibe lekvárt teszünk.