Tanjoubi Omedetou!

Csoki és gyümölcs :)
Szülinapom alkalmából négy tortát sütöttem. Szombaton ketttő, hétfőn egyet és kedden is egyet, így volt elég arra, hogy mindenki kaphasson egy szeletet. Persze "párolog" mind egymás után, no nem panaszkodom, ez csak jó jel.
Készítési sorrentben ezek voltak:

Az első: Nigella csokitortája alapján készült:
A tészta:
2 tojás,
2 kk. vanília aroma,
20 dkg porcukor,
17,5 dkg vaj,
1,5 dl tejföl,
1,5 kk. szódabikarbóna,
és 20 dkg liszt.
180 fokon 25 perc alatt készre sütjük. (Én ehhet 24 cm-es tortaformát használtam.)
Ha kihűlt kettévágjuk.

A krém:
7,5 dkg vaj,
18 dkg étcsoki,
1 ek. cukorszirup,
30 dkg pocukor,
1,3 dl tejföl,
1 kk. vanília aroma.
A két réteg közé kenjük a krémet, a maradékkal pedig bevonjuk.
A díszítést mindenki saját ízlése szerint végzi. Az enyémen kawaii Lilifee Princess szivecskék voltak.



A második a már blogol baracktorta volt.
A recept itt.
Egy kép azért...



A harmadik pedig egy francia csokitrta volt.
Ezt régen nagyon sokszor sütöttem, de elmúlt pár évben megfeletkeztem róla. Egyik unokatsóm kereste rajtam a receptjét és azóta sütöm én is megint.

A hozzávalók nagyrészét vízgőz felett keverjük össze, ezek:
20 dkg étcsoki,
4 tojássárgája,
15 dkg cukor,
20 dkg vaj.
Ebbe keverünk még 10 dkg lisztet és ha hűlt egy kicsit a keverék akkor a 4 tojás kemény habját.
180 fokon 25 percig sütjük.
A formából kiszedéshez praktikus megvárni amíg kihűl a tészta. H
a kiszedtünk szórjunk rá porcukrot.



Az utolsó egy epres vaníliatorta volt. Tulajdonképpen a baracktorta után maradt krém hasznos és ésszerű feldolgozása. A gyümölcstortába ez került, majd rá egy marék szamóca (ezt is nehéz volt összkaparni miután kb. 5 napja esik folymatosan). A végén pedig lefedtem gyümölcskocsonyával.
Jah... de mibe is raktam...
A tészta:
15 dkg liszt,
10 dkg vaj,
8 dkg porcukor,
2 tojássárgája.
Gyúrjuk össze és rakjuk egy félórára hűtőbe. Majd vajazott, lisztezett formában 180 fokon 20 perc alatt készre sütjük.