Krumplis pogács

Még sosem csináltam, de keresztapám úgy vágyott utána, hogy mégis neki kezdtem. Nálunk ritkán készül ilyen pogácsa, és talán a télen ettem utoljára mikor párom nagyanyja csinált, szóval nem is tudom milyen a tökéletes íze... de majd ők holnap megmondják :)
Sok receptet láttam a neten, s végül ezt választottam:
5 dkg élesztő,
1 dl tej,
1 csapott kk. cukor,
4 tk. só,
1 db tojás,
1 nagy tejföl (450 g),
20 dkg sertészsír,
1 kg liszt,
6 közepes krumpli.
Miután megkelt az élesztő és összedolgoztam, hagytam pihenni egy jó órát.
Aztán 3 dm vastagra nyújtottam, a tetejét bekockáztam és kiszagattam. Megkentem a tetejét egy felvert tojással és ment a sütőbe 200 fokon olyan 20 percig, a sütő felső 1/3-ban. Nekem itt hagyományos gázsütőm van, így mindig próbálgatni kell mi-hol-hogy sül.
A kész termék pedig 56 db pár ember szerint finom pogácsa: