Szamócás gyümölcsrizs

Szerettem volna valamilyen édességet, de sütni nem volt kedvem. Így lapozgattam a füzetem és erreakadtam... ill. hasonlóra, de abban más gyümölcsök voltak, nekem viszont csak szamócám volt itthon. Igen, nekem még érik most is :)
Az elkészítése nem bonyorult, és olyan 30-35 perc alatt meg is van.

Először a 15 dkg rizst 3 percig enyhén sós vízben előfőzünk. Majd a már forrásban lévő tejhez adjuk. Amibe előzőleg beleöntöttük fél citrom levét, 8 dkg cukrot, egy kk. vajat és egy vaníliarúd kikapart belsejét.
Ez olyan 20 percig főzzük, míg a rizs el nem kezd ragacsosodni.
Figyeljünk oda, hogy az elején ki ne fusson a tej, nekem ez is összejött :(

Közben míg lassan rotyog a rizs elkészítjuk a gyümölcsöt. 3 marék szamócát villával összetörünk, öntünk hozzá egy deci bort (édeset), és 5 percig főzzük, majd hozzáöntjük 1 ek. étkezési keményítő és 2 ek. víz keverékét és még 1 percig hagyjuk rotyogni, aztán lehűtjük.

4 pohárba rétegesen kikanalazzuk a rizst és a gyümölcspépet, majd hűtőbe tesszük egy órácskára.
Tálalás előtt ízlés szerint díszítjük, én egy kis kakaóporral szórtam meg.

Megjegyzés:
A rizs túl édes lett az én ízlésemnek, így legközelebb megfelezem a cukrot.
Eredetileg a gyümölcshöz is kéne 8 dkg cukrot adni, de én szertségtörésnek tartom a gyümölcsök cukrozását.