Citromtorta, kávé, meggylé


Szoktam normális reggeliket is fogyasztani, no de nem vasárnap reggel :)
A receptet elég rég megvan, lehet valaki blogján láttam, szóval jelezzen aki felismeri :) Azóta mi nagyon megszerettük, ezért gyakran sütöm.



A recept:

- 15 dkg margarin,
- 20 dkg cukor,
- 320 ml tej,
- 1 citrom reszelt héja és leve,
- 1 csipet só,
- 2 tk. sütőpor,
- 40 dkg liszt,
s ha ezeket mind összedolgoztuk, mehet bele a 6 tojásfehérje kemény habja.
180 fokon olyan 35-40 percig sül, a teteje ekkor már szép aranybarna lesz.
Ha kihűlt elkezdjük a sziruppal való locsolgatást.Lassan míg beszívja mindet.

A citromszirup:
120 ml víz + 1 citrom reszelt héja és leve + 15 dkg cukor, sűrűsödésig főzve.

Az egyetem szelét ma éreztem meg először mikor kíváncsiságból megnéztem, hogy készen van e az új órarend, és igen... látom magam előtt a hajnali IC-n való szundítást, a reggeli kávészürcsölést az új bögrémből :), a délutáni kávészürcsölést a büfénél, és az esti buszra való várakozást, miközben megírom majd a leckém.
Így most bővülnek a linkek, amik majd néha egy-egy "fura dologra" mutatnak meg, és ritkulnak a bejegyzések.
Ezek előtt viszont előttem áll még egy sütés-főzésben gazdag hét :)