Csokis tekercs és recepttippek

Reggel 4kor ébredtem, suliba mentem, tanultam, voltam órán, aztán írtam zh-t is. Itthon a Nők Lapja konyhája új száma fogadott, egyből át is lapoztuk. Először a férfi szeme a mákos muffinon akadt meg és ezt elkönyvelve kievickéltem a konyhába, hogy elkészítsem a vacsit, aztán a muffint. De közben kilibbent egy másik recepttel, hogy ez a csokis tekercs sokkal jobb lesz :)
Persze, hisz ennek a dagasztási és kelési idejével együtt már rég elfelejtettem volna a muffin készítést, de a szerelemért mindent :)



Az én péksütiim mindig fakók... ha egyszer tehetős leszek, nem egyetemista veszek egy fasza sütőt.
Node nem a kinézet, hanem az íz számít és ez nagyon finom volt. Bár a férfi szerint mehetett volna bele több csoki. Szerintem ezekből is épp elég folyt ki a sütőpapírra.

A recept:
750 dkg liszt, 3 dkg élesztő, 250 ml tej, 2 tojásfehérje, csipet só, 10 dkg porcukor, 10 dkg vaj. Az élesztőt megfuttatjuk, majd összedogozzuk a hozzávalókkal és hagyjuk kelni.
Aztán 2 felé vágjuk, majd 4 felé, 30 cm átmérőjű köröket nyújtunk és megfenjük 2 tojássárgája és 1 ek. tej keverékével. Majd jöhet rá ízlés szerinti vastagsággal a reszelt csoki.
Eztán ezt 8 felé vágjuk és a szélesebbik részétől a csúcsáig feltekerjük és újra megkenjük ha tepsibe pakoltuk. 180 fokon sül kb. 15 percig.
Megjegyzés:
Legközelebb máktöltelékkel készítem majd.

Ha valaki nem ért valamit szóljon, kicsit fáradtan írtam a bejegyzést :)

És Andreámnak sok-sok kelbimbós recept:
http://www.mindmegette.hu/kereses/recept/kelbimb%C3%B3
És brokkoli:
http://www.mindmegette.hu/kereses/recept/brokkoli