Panettone aszalt gyümölcsökkel

Ma volt az év utolsó vizsgája, szép ötöst kaptam. És már el is fogyasztottam az érte járó finom tokaji bort :) Itt reklámoznám kicsit az Erdős Pincét, ahonnan származik ez az édes boldogság.
Persze a nap nem kezdődött simán, mert itthon hagytam a leckekönyvem, így fel kellett hívnom anyámat, hogy hozza utána az állomásra. Ezért lekéstem a vonatot, amivel korábban beértem volna. Sebaj, jön az IC, amikor már minden sínen, de már a buszon ülve közli telefonon csoptársnőm, hogy a 22-es nem megy a főbejáratig. Fasza. Buszról le és csattogás át a tanszékre. 4. emelet: lifttel jöttem, de lihegek.
Végül azért minden jóra fordult, mert tudtam a földgáz fűtőértékét, és az atomerőmű primer és szekunder részében uralkodó gőzparamétereket. Bár a tömeghiány fogalma hirtelen megfogott, de pont ezért soha többé nem felejtem el!

De térjünk rá a sütire!
A recept:
1,5 dl tejben megfuttunk 2,5 dkg élesztőt egy csipet sóval és 1 ek. cukorral. 3 tojássárgáját összekeverünk 3 púpos ek. cukorral és 12 dkg puha vajjal. Ehhez jöhet a megfuttatott élesztő, 35 dkg liszt és ízlés szerint aszalt-kandírozott gyümölcsök. Jól összedolgozzuk, majd hagyjuk kelni kb. 1 órát. Magas kerek formába rakjuk és újra kel kb. fél órát. Végül mehet a sütőbe.
180 fokon sütöttem, hogy meddig arra már nem emlékszem :) De akkor vettem ki mikor már szép barna volt a teteje.

Megjegyzés: A mazsolát, amit beleraktam a finom édes borban áztattam egy napig :)