Ostyaházikó

Ismét egy süti, ami eredetileg nem így néz ki csak én vagyok ügyetlen :) De ízre finom ,mert tegnap este gyártottam két 30-40 centis rudat, amiből az egyik reggelre eltűnt. A tolvaj a két koránkelő lehetett, szüleim, akik beteges módon szeretnek édességet reggelizni :)
Ami a sütihez kell:
1. ostyalapok, amit boltban szerzünk, majd ketté vágjuk őket vertikális irányban.
2. kakaós rudacskák, amiket mi formálunk az alábbi tésztából:
10 dkg porcukor összekeverve 1 tojással és 8 dkg margarinnal, valamint 2 ek. kakaóporral, 22 dkg liszttel és fél csomag sütőporral. Ha gyúráskor nehezen kezelhető adhatunk hozzá egy kis tejfölt. Csak ne essünk túlzásba vele. Nekem sikerült és laposak lettek sütés közben a rudacskáim :(
+ elég gyorsan sül kb. 8-10 perc alatt, szóval ne menjünk be megnézni a sorozatunk következő részét :)
3. krém:
2 vaníliapudingot kifőzünk 7 dl tejben és elkeverünk benne 3 ek. liszt és 1 tojás keverékét, majd adunk hozzá még egy fél citrom reszelt héját, és amikor kihűlt összekeverjük 30 dkg porcukor és 30 dkg margarin keverékével.

Végül jöhet a legnehezebb rész ( legalábbis nekem!): az összerakás.
Megkenjük a padlásfödémet és ráteszünk egy kakaós rudat a tetejére, aztán jöhet újra krém és újra egy barna gerenda :) A végén két ostyalapot rakunk az oldalára és bábum! kész is!
Az eredeti persze úgy nézett ki, hogy 3 kis rudacska volt arányos távolságokra.


A napjaim amúgy nem valami izgalmasan telnek így a szünet utolsó hetében. Kitakarítottam a mosógép adagolótartályait és néztem halom anime :) Rákaptam a manga olvasásra megint, így beértem a mangafox-on az Itazura na kiss fordítóját és a Kiss fordítóját is. Azt hittem elmúlt beteges vonzódásom a shoujo és ecchi mangák terén, de tévedtem. Vagy az unalom vitt vissza rá :)
Gondolom az én koromban már nem kéne , hogy ezek lekössenek, de későn érő típus vagyok. A bölcsesség fogam is most jön, pedig már idén 28 leszek. Megjegyzem ez utóbbi dolog elég kellemetlen olyan érzékeny az ínyem, hogy inkább koplalok sem minthogy azon az oldat egyek. Persze ez sem árt, mert a szünetben elengedtem magam :)