Semi-freddo, avagy hogyan kerüljük ki az energiatermelés állandó és változó költségeinek tanulását

Meleg van.
Múlt héten még a fűtés ment és most alig várom, hogy felmehessek a padlásra és lehozhassam a ventilátorokat. 27,1 fok van a szobában, bár bevallom erre a két gép is rásegít.
A képek nem a legjobbak, de a gépet kölcsönadtuk erre a hétre, viszont fogok még csinálni ezt a nyáron és akkor majd képet cserélek.



Tegnap lapozgattam Jamie Oliver egyik receptkönyvét és abban találtam a receptet,azt írta villámgyors. Elkészítés után rájöttem, hogy ez magára az alapanyagok összerakására vonatkozik, az tényelg kb. 4 perc volt, de nincs benne az azt követő mosogatás. Mert kell edény a tejszín felverésének a tojássárgája és fehérje felveréséhez, a gyümölcsöt a gyümi-aprítóval pépesre kell dolgozni... Így szép kupac lett a mosogatóban :)
No, de aki még ettől sem rettent el itt a recept:
1. tál: verj fel 4 tojássárgáját 6 dkg cukorral és 2 ek. vaníliaaromával, majd add hozzá az aprított gyümölcspépet. Ez nálam szamóca volt, majdnem 1 liter.
2. tál: habosíts fel 5 dl tejszínt.
3. tál: 4 tojássárágából és 1 csipet sóból csinálj kemény habot.
Az 1. és 2. tál tartalmát óvatosan összekeverjük, majd a 3. tálhoz adjuk, itt is óvatosan keverjük!
A végén lefedjük folpackkal és a mélyhűtőbe rakjuk. Kb. 5 óra múlva lesz keményebb állaga. Én ezt nem vártam ki, úgyis finom volt.



Gazdaságosnak tekintem még a mosogatószer felhasználás mellett is :) Nem mellesleg a drágább jégkrémeket is messze körözni.
Plusz variálható 1000-féle képpen mint a fagyi.
Mivel tojás tartalmú, amit kiszedtük együk meg mert vissza nem fagyasztható!