VKF! XXXV. - Kürtöskalács

Mikor Kata kihirdette a témát én már tudtam mit választok majd.
Szeretem a kürtöskalácsot, rajongok érte, legyen bármilyen ízesítésű.

A recept:
2,5 dkg élesztőt megfuttatunk 1 dl langyos tejben, amibe rakunk 1 kk. sót és 2 ek. cukrot. Ezt összedolgozzuk 50 dkg liszttel és 2 tojással, majd kelni hagyjuk 1,5-2 órát.
fél centi szélesre nyújtjuk, 3 centi széles szalagokat vágunk belőle és feltekerjük a formára, amit előtte befedtünk alufóliával és megkentük egy kis vajjal.
Az alufólia fontos, mert így fog majd könnyen lejönni a megsült tészta a formáról.
Faszenes parázson sütjük , amíg halvány barna lesz, ekkor megkenjük vajjal és megforgatjuk fahéjas cukorban, és visszarakjuk még 2-3 percre.





Utána a tűz persze másra is használható, én is kihasználtam még szalonnasütésre :)