Szilvás morzsás #1

Egy igen gyors és finom édesség. Ha valaki konyhai analfabéta akkor is meg tudja csinálni és ezt bizton állíthatom :)
Ma reggel Raindrop oldalán láttam egy szilvás morzsás sütit, aztán eszembe jutott, hogy valamikor nyár elején láttam már Dolce vita oldalán, mikor ribizlis édességet kerestem.
Szilva volt itthon, csak le kellett szedni a fáról. Amúgy is volt utam a kertbe, mert lecsót akartam ebédelni annak örömére, hogy a fogdoki néni azt mondta reggel a kiesett tömésem nem pótolható, ki kell húzni a fogam. Lelkileg felkészülök rá és jövő7en kihúzatom.

Először is fogunk és veszünk egy tűzálló tálat. Nekem csak a hagyományos jénai van, de ha fent leszek Pesten az első dolgom lesz beszerezni 6 kis tálkát!

A szilva elkészítése:

Logikus, hogy kimagvazzuk a 40 dkg szilvát. Aztán megszórjuk a szilva édességétől függően cukorral, majd fahéjjal és ha belepakoltuk a tűzálló tálba önthetünk rá 1 dl vörös édes bort, vagy ha nincs otthon akkor valami más édeset, én ribizli likőrt öntöttem rá.



A morzsa elkészítése:
20 dkg liszthez adunk egy evőkanál cukort, egy csipet sót és 10 dkg szobahőmérsékletű vajjal összedolgozzuk. Ez a művelet nálam kétkezi munka volt.



Ha a morzsát a szilvára szórtuk mehet a sütőbe. Kb. 35-40 percre 200 fokon.