Fánk 2011

Ebben az évben e szerint készítem majd, mert nekem ez volt a megfelelő tészta, ill. lesz, mikor következő sütéskor több cukort teszek majd a tésztába :)
Az eredeti recept Vikinél található. Egy kicsit átalakítottam a saját ízlésem szerint, plusz vacsorára csináltam, így fél adag is elég volt.
Ilyen lett:



Hozzávalók:
- 30 dkg finom liszt,
- 1 dkg élesztő,
- 1 dl tej,
- 1 egész tojás
- 1 csipet só,
- 1 púpos evőkanál tejföl,
- 1 teáskanál margarin,
- 1 evőkanál olaj,
+ 2 evőkanál cukor(én először egyet raktam bele és kevés volt, bár bevallom édesszájú vagyok).

Elkészítés:
A lisztet egy nagy tálba teszem, ennek közepébe mélyedést készítik és itt futtatom az élesztőt a tejben, a só és a cukor társaságában.
Ha ez megtörtént belekeverem a többi hozzávalót és miközben összedolgozom megnézek egy Így jártam anyátokkal részt (ez olyan 20 perc).
Aztán jön a kelesztés, ami 1-2 óra.
Végül az utolsó műveletek: nyújtás centi vastagra, szaggatás tetszőleges méretben, és sütés forró olajban.

Ízre: finom, puha. Másnap reggel még volt három, betettem a mikróba és megmelegítettem. Olyan volt mint előző nap. Most is összefut a nyál a számba ha eszembe jut. :)