"FÁNK FÁNK! Jót tesz a gyomornak, minél többet!"

A VKF 40. fordulójára valami mutatósabbat szerettem volna először készíteni, aztán beteg lettem, a következő tervembe a férfiak szóltak bele, mert szerintük a szamócalekvár és a fehércsoki kombinációja jobb, mint a narancslekvár-narancsoscsoki ötletem volt. Így született ő:

Fehércsokis-szamócalekváros fánk:


A kedvenc receptemen csak egy kicsit alakítottam, hogy sűrűbb legyen a tésztája.

Hozzávalók:
- 30 dkg finom liszt,
- 1 dkg élesztő,
- 1 dl tej,
- 1 egész tojás
- 1 csipet só,
- 2 evőkanál tejföl,
- 1 evőkanál olaj,
- 2 evőkanál cukor.

Elkészítés:
A lisztet egy nagy tálba teszem, ennek közepébe mélyedést készítik és itt futtatom az élesztőt a tejben, a só és a cukor társaságában.
Ha ez megtörtént belekeverem a többi hozzávalót és miközben összedolgozom. Kelesztem 1-2 órát. Végül az utolsó műveletek: nyújtás centi vastagra, szaggatás tetszőleges méretben, és sütés forró olajban.

Töltés & díszítés:

Egy evőkanál szamócalekvárt raktam a belsejükbe, miután megfogható melegre hűltek. A legkönnyebb módon úgy tölthetjük meg, hogy a tortadíszítőbe tesszük a lekvárt, akkor csak egyszerűen vágunk rá egy kis lyukat és belenyomjuk.
Ha nincs ilyen csoda műanyag vackunk akkor jön a kés és a kiskanál :)

A tetejére gőz felett fehércsokit olvasztunk a töltött fánkokat belemártjuk, szórunk rá egy halom cukorgyöngyöt és még langyos állapotukban megesszük :)