Mogyorókrém házilag

Először is azzal kezdem, hogy van akinek ez meglepően nagy adag lesz, de nálunk ennél kisebb adaghoz nekikezdeni felesleges energiapazarlás :-)
Másodsorban, ez más esetekben is igaz: az aprító teljesítménylétől függően érdemes figyelni a motor hőmérsékletét. Nekem egy kis 600 W-os Bosch gépem van, az utolsó adag mogyoró előtt már hagytam pihenni egy kicsit.

Jöjjön az elkészítés:
Aprítógépben megdaráltunk 75 dkg mogyorót, én négy részletben őröltem, minden adaghoz az őrlés vége előtt adtam egy evőkanál napraforgóolajat (használhatunk mogyoróolajat is).
Felolvasztunk gőz felett 45 dkg étcsokoládét 4 evőkanál olajjal és az őrölt mogyoróra öntjük.
Rakunk még bele: 4 evőkanál cukrozatlan kakaóport és 4 evőkanál porcukrot.
Ha minden együtt van nekileselkedünk a turmixgéppel és jól összedolgozzuk az alkotóelemeket.
A végén megfelelő méretű tároló edénybe helyezzük, én két 7 dl-es üveget használtam, az egyik teljesen tele lett a másik pedig félig.


Megjegyzés:
1. Ez nem lett émelyítően édes, de ez ugye mindenkinél ízlés kérdése, a cukor pedig tetszés szerint adagolható.
2. A végén az egész munkaasztal és a gépek is csokiban és krémben úsztak :-) Nem tudom, hogy történhetett :-)