Almás pite

A teraszon lévő rekeszben volt még pár használható alma, ami túlélte a legutóbbi hóesést is :-) Egy megszökött, de e többit (6 db) felaprítottam és megdinszteltem 10 dkg vaj, 2 evőkanál cukor és fahéj társaságában.
Aztán elkészítettem a süti tészta részét: 10 dkg lisztet, csipetnyi sütőport, 5 dkg vajat, 1 púpos evőkanál porcukrot, 1 tojássárgáját, 1 csapott evőkanál tejfölt összedolgozunk.

Én ekkora adaghoz egy 16 centi átmérőjű tortaformát használok. A tésztát kettéosztom (az egész kb. 20 dkg lesz): 8-12 dkg arányban, a nagyobbik lesz az alja, hogy a vékonyra nyújtott tészta a forma szélét is befedje (de ha "kilóg" majd az alma az sem baj, nekem szépen meg szokott karamellizálódni).

Ha az alsó lapot beleraktuk a formába megszórjuk két marék dióval, aztán belerakjuk az almatölteléket, majd lefedjük a vékonyra nyújtott maradék tésztával.

200 fokon sütjük 20 percig, majd hagyjuk langyosra hűlni a formában mielőtt kiszedjük.

A végén megszórhatjuk porcukorral.