Gulyásleves

Múlthéten elhatároztam, hogy elkészítem életem első önálló gulyás levesét. Úgy kb. tudtam, hogy kell, hisz láttam sokszor nagyanyámat és anyámat a művelet közben, de azért kerestem egy jó receptet, amit itt a Soup & Spice Project oldalán meg is találtam.
A receptet kicsit magunkra szabtam, íme lépésenként:
  1. 30 dkg vöröshagymát megpucolunk és apró kockákra vágunk, vagy felaprítjuk konyhai robotgéppel.
  2. Kevés olajon a vöröshagymát megdinszteljük.
  3. Hozzáadunk 30 dkg apróra kockázott marhalábszárat és lepirítjuk.  
  4. Sózzuk, borsozzuk és felöntjük annyi vízzel, ami éppen ellepi.
  5. Belerakunk még 2 gerezd zúzott fokhagymát és 3 teáskanál pirospaprikát.
  6. Lassú tűzön főzzük lefedve, a levét mindig pótoljuk.
  7. Kockára vágjuk a zöldségeket: 2 sárgarépa, 1 fehérrépa, 2 nagyobb krumpli, 1 fél karalábé.
  8. Ha a hús már majdnem megfőtt hozzáadjuk a zöldségeket és felöntjük 1 liter vízzel, belerakunk egy petrezselyem csokrot, egészben egy paradicsomot és egy paprikát, aminek a belsejét már eltávolítottuk.
  9. Sózzuk, ha szükséges.
  10. Ha a zöldségek már majdnem megfőttek mehet bele 2 marék csipetke ez pár perc alatt megfő és a leves kész is.
Gulyás leves