Tejszínes-szamócás pite

Az eredeti receptet megtalálható Hortobagyi Anna oldalán, ez diabetikus. Nagyon tetszik az oldala, mert nagyon finom dolgokat készít, van, amikor meg sem változtatom, elkészítem diabetikus formában :-)
Az ő oldalát gyerekkori barátnőmnél, Nikinél láttam, aki cukorbetegen lelkesen blogot ír mindennapi életéről, érdemes olvasgatni nem cukorbetegeknek is: katt ide, és új ablakban megnyitja a blogját :-)

A süti leginkább olyan, mint az édes szellő ölelése egy rét puha füvében ülve :-) Ó, de szerettem a Natsu no Arashi-t :-)

Tejszínes-szamócás pite

Elkészítés:
A tészta alaphoz:15 dkg lisztet összedolgozunk 1 dl tejjel, 2 dkg vajjal, 5 g porélesztővel, 1 csipet sóval és 1 evőkanál cukorra. Letakarjuk és várjunk, míg kétszeresére meg nem kel. Én ezt a műveletet, ha nincs épp 30 fok árnyékban a sütővel szoktam végezni, beállítom 50 fokra, légkeveréssel 30 perc alatt gyönyörűen megkel a tészta.
A 26 ventis formát kikenjük olajjal és belisztezzük.
A tésztát kinyújtjuk olyan nagyra, hogy átfordítás után fedje a forma széleit is.
Átfordítjuk a formába. Ez nekem mindig úgy megy a legegyszerűbben, hogy egy sütőpapíron nyújtom ki a tésztát, ráteszem a formát és a papírt a formával együtt fordítom.
A tésztára pakolunk 50 dkg félbevágott szamócát.
Ráöntjük a tejszínes keveréket. Ez úgy készítjük el, hogy 2 tojást habosra verünk 3 evőkanál cukorral, majd hozzáadjuk 2 dl tejszín, 1 dl tej és 1 szál vanília kikapart belsejét.  
180 fokon sült 35 percig.
Vágni csak akkor ajánlatos ha már kihűlt, addig lehet mellette ülni és szagolgatni a csodás illatát :-)


Megjegyzés: az eredeti recepten nem csak az édesítőt cseréltem cukorra, hanem kevesebb tejszínt is használtam.