Paradicsomos pite

Folytatva Ree receptjeinek kipróbálását ma ez következett, az eredeti recept mellett nagyon jók a fázisfotók, nekem erre nincs türelmem :-)


A tésztához más receptet használtam, mert az én formám kisebb volt.
Így alakult:
  • 20 dkg liszt,
  • 1 tojás,
  • 10 dkg margarin vagy más növényi zsiradék,
  • 5 evőkanál hideg víz,
  • 1 csapott teáskanál só.
Az összetevőket összedolgozzuk, kinyújtjuk és egy formába rakjuk, én a gyümölcstorta formánkat használtam.
Ha ezzel kész vagyunk reszelünk bele sajtokat, én 20 dkg mozzarellát raktam bele és 10 dkg parmezánt.
A sajtrétegre jön a hagyma. Nem nyersen, vegyünk egy nagy fej hagymát, vágjuk fel csíkokra és 5 dkg vajon fonnyasszuk meg.
A tetejére a megmosott, letörölt paradicsom jön, nem tudom pontosan mennyi, az a paradicsom méretétől is függ.
Végül megkenjük a tészta széleit egy felvert tojással:


180 fokon sütjük kb. 30 percig:


Ha kész vágott bazsalikomot szórunk rá.