Ősz & Szőlő

Pár barátunkkal kitaláltuk, hogy tartunk egy vacsorát, ahol minden fogás kapcsolódik majd a szőlőhöz.

Az előétel egy szőlőleves volt, a főétel sült szűzérmék szőlő mártással, a desszert szőlőkrémes süti.


Én a főételt készítettem, így most annak a receptje jön:


A 1,5 cm széles szűzérme szeleteket sóztam borsoztam, hagytam állni egy kicsit őket, majd vaj és olívaolaj keverékén oldalanként 3-3 perc alatt megsütjük őket.

A mártás kicsit pepecsebb :-)
Veszünk 5 dkg vajat felolvasztjuk és ráöntünk 2 evőkanál cukrot, megvárjuk míg a cukor karamellizálódik, majd felöntjük 2 dl száraz vörösborral, a vörösbor feloldja majd a karamellt. A keveréket tovább főzzük... olyan 3 percig még, ekkor rakjuk bele a 40 dkg szőlőszemet. Összeforgatjuk. Az utolsó lépés, hogy 1 teáskanál keményítő és 1 evőkanál víz keverékét a szőlőhöz öntjük, még forraljuk 1 percig és kész is.

Köretnek krumplipürét készítettem hozzá.