Dobos torta

A külalakra azt mondanám: rusztikus, Jamie Oliver szerint házi készítésű dolgokra bátran rá lehet fogni :-D

Ennek a tortának az elkészítése egy élmény volt, és 3:30 perc. Nyilván legközelebb gyorsabban megy majd, hiszen a 8. lap kisütése már flottul ment. Igen, a sütihez csak 6 lap kell, de az elején szénné égettem a 2. lapot, így ki kellett még egy fél adag tésztát keverni.
A krém része aprólékosabb, mégis a kivitelezése egyszerűbb volt, bár lehet csak azért gondolom ezt, mert ott minden elsőre sikerült  pl. a tojásos massza elkészítése, pedig az nekem általában összecsomósodik.
Az egész krém miután összekevertem annyira könnyű és mégis erőteljesen csokis volt, de nagyon jól kenhető, ahh... olyan edénykinyalós volt :-)
A karamelles lapot is el tudtam készíteni égési sérülések nélkül, ami nagy elégedettséggel töltött el.
Azt sajnáltam, hogy a kinézete nem lett szebb, de nyilván legközelebb jobb lesz.

A recept:
Az első lépés, hogy 6 sütőpapírra 6 db 22 cm átmérőjű kört rajzolunk, ezen fogjuk majd a tésztát kisütni.

A tészta:
6 tojássárgáját fehéredésig keverünk 50 g porcukorral.
A 6 tojásfehérjét szintén felverjük 50 g porcukorral.
A tojásfehérje részt a tojássárgája masszához kezdjük keverni, óvatosan forgatva. Közben hozzáadagolunk kis részletekben 35 g olvasztott vajat és 100 g lisztet.
Ha a massza homogén elosztjuk 6 egyenlő részre.
210 fokra előmelegített sütőben 12 perc alatt sütjük meg a lapokat. (Én 3 körben, mert két lap fér egyszerre a sütőmbe.)

A krém:
Nohát, ha tészta kisütését hosszadalmasnak gondoltuk a krém elkészítése igazi türelemjáték lesz :-)

A csokis rész: 35 g kakaóvajat felolvasztunk, majd hozzáadunk 35 g 99%-os étcsokit és 200 g 70% étcsokit.
Szerintem lehet itt variálni ízlés szerint, hogy hány százalékos csokit rakunk bele, egy biztos: érdemes erőteljes verziót gyártani ebből, mert másik két masszával alkotják majd a végleges krémet.

A vajas rész: csak annyiból áll, hogy 200 g szoba hőmérsékletű vajat kihabosítunk 17 g vaníliás cukorral (vagy 17 g cukorral és fél vaníliarúd belsejével).

A tojásos rész: esetében 4 tojást 200 g porcukorral csípősre hevítjük, tehát ne forrjon! Ha forr azt hamar észrevesszük majd mert ki fog csapódni a tojás :-)
Ha levettük a tűzről keményre habosítjuk.

Az összekeverés menete: a vajas részhez adjuk a tojásos rész, majd a keverékükbe jön a csokis. Kézi habverővel érdemes a folyamatot végezni.
6 egyenlő részre osztjuk a krémet. (Én nem szemre szoktam ezt végezni hanem mérleggel.)

A torta összerakása és a karamelles lap:
Ha a krém túl lágy lett érdemes előszedni a tortaforma oldalát, mert ez majd nem engedi csúszkálni míg egymásra rakjuk a lapokat.
Az építkezés: 5 tésztalappal! tésztalap-krém... a végén levesszük a formát és az utolsó adag krémmel bevonjuk az egész tortát.

A 6. lap még mindig a sütőpapíron pihen erre öntjük a 20 dkg cukorból készült karamellt. Szépen eloszlatjuk az egész lapon, majd amíg még meg nem szilárdult 16 vagy 20 egyforma szeletre vágjuk. A kést érdemes picit vajba mártani, hogy ne legyen ingere a karamellnek rátapadnia.
A karamell nagyon meleg lesz, mégis érdemes azért szaporán csinálni a folyamatot, mert ha megköt b.hatjuk :-) Illetve láttam már olyat, hogy belökték egy kicsit a forró sütőbe és felengedett újra.