Scone

Soha többé nem kezdek el késő délután süti sütős műsort nézni :-D
Kíváncsiságból ma a Viasat6 Sütimester műsorára kapcsoltam és a versenyzők épp scone-t sütöttek. Rám tört a vágy, hogy nekem ezt most meg kell kóstolnom, így elkezdtem a legyártást. Szerencsére ez egy 15 perc alatt elkészíthető élmény.

Az elkészítést úgy kezdjük, hogy az alábbi hozzávalókat összedolgozzuk, mint a morzsás süt esetébe:
125 gramm liszt, 1 teáskanál sütőpor, 1 csipet só, 50 dkg cukor (én most levendulás cukrot használtam), 50 gramm hideg vaj, ez olyan 3 perc alatt megvan. Ezután adunk hozzá 0,5 dl tejet és egy fakanállal nagy mozdulatokkal összeállítjuk a tésztát, majd kivesszük a kézzel átmozgatjuk. Nem kell sokáig gyúrni, ez kb. nekem fél perc volt.
Következik a nyújtás: 1,5 centiméter vastagra, nekem kevesebb lett, kicsit figyelmetlen voltam.
A darabolás történhet nagy pogácsaszaggatóval, vagy késsel.
A tetejét megkenjük tojásos-tejjel.
Alsó-felső sütéssel 220 fokon 12 perc alatt készült el.


Levendulás szamóca lekvárral kentem meg és nagyon, nagyon, nagyon finom volt :-)


Az érzés amikor a hó ropog a talpad alatt és az arcodra közben könnyű hópihék szállnak :-)