Sókéregben sült csirke

A szörnyű dolgokat is leírom :-)
Előző este mikor megvettük a csirkét beszélgettem a férjemmel, hogy jó lesz ez nekünk... Tudom, hogy nem vagyok jó egészben sütött csirkében, de nem tudom feladni a próbálkozást :-)
Az ő reakciója ez volt:


Aztán megcsináltam és azt kell mondja feladom. Sosem fogok egészben csirkét sütni többé :-D

A receptet egy River Cottage 3 hozzávalós műsorban láttam:
A csirke bőre alá juttatunk 15-20 dkg vajat.
A belsejében rakunk: 3-4 szem nagyobb kockára vágott krumplit, 2 gerezd felvágott fokhagymát, fél citromot.
Bezárjuk és összekötjük a lábait.
60 dkg sót összekeverünk 2 tojásfehérjével, ezzel vonjuk be a csirke külső felületét.
1 órán át sütjük 190 fokon, utána 10 percig még pihentetjük.
Feltörjük a burkot, kiszedjük a krumplis cuccot, összetörjük, fűszerezzük: sóval, borssal és kevés vajjal.
A tepsiben lévő szaftot felforraljuk, ez lesz az öntét.

Update: legalább 2 órán át kell sütni, mert 1 óra alatt nem sül át rendesen. Legalábbis nekem nem jött össze.
Úgy mentettem a menthetőt, hogy még forrón darabokra vágtam és visszalöktem egy jó félórára.
Egyébként az íze finom. De a sok szerencsétlenkedés miatt ha legközelebb ilyet akarok veszek egyet a grillcsirkésnél :-D