Mandulás-áfonyás cantuccini

A sütőt kinyitva orron csapott a karácsony :-D
Valamikor 1 évvel ezelőtt sütöttem cantuccint. Akkor valamiért nem tartottam meg a receptet, így ma reggel miközben már a hókiflik sültek kerestem új receptet, végül Ízbolygó változatánál maradtam, kicsit saját ízlésünkre faragva, mert én nem szeretem a mogyorót, a férjem pedig a mazsolát :-)


Hozzávalók:
24 dkg liszt,
fél teáskanál sütőpor,
12 dkg cukor,
4 dkg vaj,
2 tojás,
1 citrom reszelt héja,
fél citrom leve,
1 fél narancs reszelt héja,
10 dkg mandula (én kicsit darabolni szoktam, mert a tészta kemény lesz),
5 dkg aszalt vörösáfonya (mazsola helyett mindig ezt használom).

Elkészítés:
A sütő legyen előmelegítve 180 fokra.
A hozzávalókat összedolgozzuk. Készüljünk fel egy ragadós tésztára :-)
Ebből a tésztaadagból két hosszú 5 cm-nél nem szélesebb hengert kell formálnunk. Sütés közben oldalra terjeszkedni fog!
35 percig sütjük, majd kivesszük, ujjnyi vastag szeleteket vágunk belőle és visszarakjuk még 12 percre.
Egyébként én most totál megfeledkeztem, hogy nagy az adag és ketté kell szedni,  egy nagyobb hengert csináltam, így is jó lett, csak először a szeleteléshez ketté kellett vágni az óriáshenget :-D