Bolognai ragu


Nagyon szeretem a bolognai ragut, főleg pappardelle tésztával, ez a tészta nagyon jól felveszi a szaftot.

Mikor a héten csináltam akkor döbbentem rá, hogy bár majdnem minden hónapban elkészítem még sosem írtam ide le. Bezzeg a lasagne esetében két bejegyzés is van már :-)

A recept:
1 közepes hagymát és 1 nagyobb répát apróra felkockázunk (le is reszelhetjük), egy evőkanál vaj és olívaolaj keverékén megdinsztelünk. Ezután hozzáadjuk a 25 dkg darált marhahús és 25 dkg darált sertéshús keverékét, felöntjük 1 dl száraz vörösborral. Ha az alkohol elpárolgott a fűszerezés követezik: só, bors, 1 evőkanál oregánó. Adunk hozzá 3-4 evőkanál paradicsompürét és 2-2,5 dl húsleves alaplét. A kész ragu legyen szaftos, hogy könnyen bevonhassa a tésztát.
Amint a hús elkészült a húshoz öntjük és összekeverjük, én még adtam hozzá 1 decit a tészta főzővízéből.