Cseresznyés egyensúlytészta

Vagy ahogy nagyanyámék hívták vajas piskóta :-)
Miközben a tésztát állítottam össze -beterítve a fél konyhát vele - eszembe jutott, hogy én ettem már ilyet, csak máshogy hívták.

A lényege, hogy a cukorból, a vajból és a lisztből egyenlő mennyiség van a tésztában, aki többet szeretne tudni róla az olvassa el Mirelle írását.

A recept:
5 tojás,
25 dkg cukor,
25 dkg vaj,
25 dkg rétesliszt,
1 evőkanál vaníliáscukor,
1 citrom héja,
1 csomag sütőpor.
1 kg magozott cseresznye - itt kitérnék arra, hogy a tészta ennyit nem bír el, kb. ennek a felét igen, tehát vágás közben hullani fog, én viszont ilyen tartalmasan szeretem, valamit valamiért :-)

A tojássárgáját felverjük a cukorral, majd a vajjal, ekkor hozzáadjuk az ízesítőket: vanília, citromhéj, végül pedig a lisztet és a sütőport. Ezután keverjük bele a kemény habbá vert tojásfehérjét.
Kivajazott, vagy sütőpapírral kibélelt tepsibe öntjük, rápakoljuk a gyümölcsöt és 190 fokon kb. 40 percig sütjük, de érdemes többször ránézni és tűpróbát csinálni.


Maga a tészta egyébként jól variálható: a liszt arányából elvéve lehet bele kakaót rakni... Mirellenek van itt egy érdekes módosítása, amit hamarosan ki is akarok majd próbálni.