Sütőben sült töltött fánk

Puha, édes... mintha egy puha párnában feküdnénk.
Egy pohár Tokaji Késői Arany a legjobb kísérője :-)


Macskanyelv oldalán láttam meg ezt a receptet és elkapott a kíváncsiság. Még sosem csináltam sütőben sült fánkot.
Fél adagot csináltam, amit már bánok, mert mire befejezem ezt a bejegyzést már egy darab sem lesz belőle.

Recept:
A tészta hozzávalói amit össze kell dagasztani: 20 dkg liszt, 3 dkg porcukor, 4 dkg vaj, 1 felvert tojás fele, 1 nagy csipet só, 0,5 dl tej és 3 g instant élesztő.
A dagasztás után duplájára kelesztjük a tésztát, majd 0,5 cm vastagra nyújtjuk és egy 9 cm átmérőjű pohárral kiszaggatjuk (nekem 10 darab lett ebből az adagból).
A tészták közepébe 1 kávéskanál lekvárt rakunk, én barackot és szamócát használtam. (Sajnos többet nem éri meg, mert kifolyna sütés közben, de meglepően ez a mennyiség majdnem elég is volt.)
Összezárjuk a tésztát, hajtjuk és megcsipkedjük annyira, hogy ne legyen a lekvárnak menekülési út :-)
Újra következik 20 perc kelesztés, ez már azon a felületen ahol sütni fogjuk.
Megkenjük a maradék tojással.
180 fokon 12 perc alatt aranybarnára sütjük.
Mikor kivesszük még kenünk rá vajat és langyosan megesszük :-)
Lehet rá porcukrot is szórni, de ez nálam elmaradt, mert szükségtelennek éreztük a további édesítést.


Megjegyzés:
Újra legyártottam egy dupla adagot, amiből maradt másnapra is. Nagyon puha volt másnap is :-)