Gnocchi

Első gnocchim hatalmas lett :-)


De a következő adagot már kisebbre vágtam.

Pár krumplit megfőztem héjában és még melegen megpucoltam. Összetörtem (ekkor 70 dkg volt), raktam bele 1 evőkanalat olívaolajat, 1 tojást, 1 evőkanál reszelt parmezánt, sót, fehérborsot, majd annyi lisztet, amennyit felvesz :-D Ettől a kifejezéstől: "amennyit felvesz"  a férjemet mindig kirázza a  hideg :-D Ennél a receptnél lehetetlen pontos mennyiséget mondani, mert ezt befolyásolja a krumpli vizessége.
A tészta állaga mikor készen van: már nem ragad a kezünkhöz, de még puha, jól formálható. Ha az ember bizonytalan érdemes próbafőzést csinálni, régen én is csináltam a nudlinál.

A dolgunk a tésztával már csak annyi, hogy mint a nudli esetében kézzel sodorjuk, majd kisebb részekre vágjuk, aztán én egy villával lapítottam, hogy a pesto nagy felületen tapadhasson :-) De lehet így csinálni, ahogy Gennaro teszi:


Bő sós vízben 2 perc alatt készre főzzük a gnocchikat.
A maradékot, ami elkészült, de nem kellett az ebédhez, még kifőzés előtt, egymástól kis távolságokra egy műanyag lapra pakoltam, beraktam a fagyasztóba, majd 40 perc múlva kivettem és átpakoltam egy zacskóba és így ment vissza a fagyasztóba.

A pesto könnyen kivitelezhető, kell hozzá egy marék fenyőmag, 2 gerezd fokhagyma, 2-3 marék bazsalikomlevél, 2 evőkanál reszelt parmezán, só, bors, olívaolaj.
Fogunk egy mozsarat és összedolgozzuk, vagy egy gépet, mint Gennaro:


Mikor kifőtt a gnocchi még forrón összeforgatjuk a pestoval és melegen megesszük :-)