New York cheesecake

Mivel még sosem csináltam ilyen sütit jól átböngésztem a netet, végül Zsófia receptjét használtam alapnak. A mennyiségeken változtattam és a kekszalapon is.

Az alap:
  • 215 g keksz, 1 csomag Győri Édes zabfalatok,
  • 125 g olvasztott, de nem meleg vaj.
A kekszet mozsárban, vagy gépben összetörjük, elkeverjük a vajjal,végül átrakjuk a formába.
22 cm átmérőjű tortaformát használtam, és az oldalára nem akartam most kekszes részt. Ha az oldalára is akar valaki, akkor szerintem majdnem két csomag keksz kell.
Amíg megcsináljuk a krémsajtos részt, addig ezt tegyük hűtőbe.


A krémsajtot rész:
  • 875 g krémsajt, 7 doboz Philadelphia 
  • 200 g porcukor,
  • 3 tojás,
  • 1 citrom reszelt héja, 
  • fél citrom leve,
  • 1 dl tejföl,
  • 1 dl tejszín,
  • 2 evőkanál étkezési keményítő.
Először a porcukort kell a krémsajttal kikeverni, aztán mehet bele a többi hozzávaló. Nem kell habosra keverni, szóval, mint látjuk, hogy a keverék homogén azonnal mehet a kekszes alapra.

180 fokra előmelegített sütőben sül 45 percig.
Sütés közben ajánlott a vízfürdő, tehát teszünk egy vízzel feltöltött tepsit alá.

Míg várunk a sütire eltakarítjuk a keletkezett romot:


Valamint megcsináljuk az öntétet. Nálam ez most szamóca volt. 50 dkg szamócát összefőzünk 5 evőkanál cukorral.
A kihűl öntétet a kihűlt tortára öntjük, és két órára a hűtőbe rakjuk.