Mogyoróvajas szelet

Martha Stewart műsorában láttam, de a receptjét nem találtam a weboldalán.


A cukor mennyiségéről egy régi játék jutott eszembe róla :-D


A receptben a csésze kifejezés volt használatban, amitől engem kiráz a hideg, mert igazából nincs rendes váltószáma... és igen, vehetnék ilyen kimérőket, ami szabvány, de azzal nő a mosogatnivalók száma... életem legnagyobb nyűgei rovatomat olvastátok :-)

Szóval az állaga nem olyan lett, mint az eredeti, kevesebb liszttel dolgoztam szerintem, mint kellett volna, de így is hamar eltűnt az asztalról :-)
Mivel nem volt elég sűrű ezért nekem az összeállításkor nem száraz és morzsálható volt, hanem folyós.
mogyoróvajas szelet
Szóval most jön a recept és a váltószámok, amit én használtam, mert a férjem és barátaink szerint nekik bejött nagyon az én változatom.

A száraz hozzávalók:
  • 3 csésze = 408 g liszt ( vagy 380 g liszt + 20 g bambuszrost, és ekkor a sütőpor elhagyható)
  • 1,5 kávéskanál só
  • 1 kávéskanál sütőpor
A nedves hozzávalók, keverési sorrendben:
  • 2 csésze = 454 g vaj (már csak 250 g-t használok, bőven elég :-)  )
  • 1,5 csésze = 301 g cukor 
  • 2 tojás
  • 2,5 csésze = 450 g mogyoróvaj 
  • 1 kávéskanál vaníliaaroma 
A nedves és száraz hozzávalókat lassan keverjük össze.
A tészta kétharmadát simítsuk el a tepsi alján és öntsünk rá egy üveg szamóca lekvárt. Egyenletesen eloszlatjuk, majd rászaggatjuk a tészta egyharmadát. Vagy az én esetemben, mivel a tészta folyt csak ráöntöttem.
A végén megszórtam sótlan mogyoróval. Martha úgy szórta, hogy ne legyen kint lekvár.
175 fokon sül 45 percen keresztül.