Citrom torta

Idei szülinapi tortám:


A recept Jamie Oliver oldaláról van. Kicsit másképp csináltam, mert nem volt nagy tortaformám, ezért egy téglalap formában sütöttem ki, valamint a krémet másképp kevertem ki. Itt az átalakított recept:

A tészta:
4 tojást kikeverünk 25 dkg cukorral, aztán adunk hozzá 25 dkg vajat. ha kikevertük megy bele: 1 citrom leve és héja, 3 evőkanál lemon curd, 1 teáskanál sárga ételfesték, valamint a száraz hozzávalók: 25 dkg liszt és egy csomag sütőpor.
Csomómentesre keverjük és 180 fokon kisütjük kb. 25 perc alatt.

A krém:
15 dkg vaj kikeverve 40 dkg porcukorral, fél vanília belsejével, 20 dkg krémsajttal és 2 evőkanál lemon curddal.

A tésztát ketté vágtam, az egyik tetejére vastagon ráhalmoztam a krém 2/3-t, pakoltam rá 2 marék málnát és ráraktam a másik lapot. A maradék 1/3 krémmel bevontam a tortát.