Sertés szűzérme kelbimbóval

A kelbimbó ehető formája következik, 4 főre, vagy ahogy mi szoktuk 2 ebédre szétosztva a szeptemberi Goodfood-ból.

Elkezdünk kifőzni 20 dkg rizst.

45 dkg sertés szűzpecsenyét érmékre szeletelünk és megforgatjuk 1 evőkanál étkezési keményítő és 2 evőkanál szójaszósz keverékében, majd félre rakjuk.

3 evőkanál szójaszószt összekeverünk 2 evőkanál barnacukorral, 1 evőkanál rizsborral (én fehérbort használtam és megfelelt), valamint 2 evőkanál vízzel, keverjük míg a cukor feloldódik és ezt is félre rakjuk.

Egy wokban, vagy ahogy én csinálom nagyobb teflon serpenyőbe kevés olajat öntünk, ha felmelegedett megpirítunk rajta 4 evőkanál sótlan mogyorót, majd kiszedjük egy kis tálkába.

Újra jön egy kevés olaj a serpenyőbe és most a hússzeleteket pirítjuk le, ez 2 perc egyik oldalt és 2 perc a másik oldalt, ha megvan kiszedjük ezt is, a serpenyőt papírtörlővel szárazva töröljük.

Kevés olaj újra és jöhet a 40 dkg kelbimbó, amiket megmostunk és elfeleztünk. 5 percig pirítjuk, ez idő alatt kevergetjük folyamatosan és lereszelünk egy hüvelykujjnyi gyömbért, 3 gerezd fokhagymát, és felszeletelünk egy chilit, melyeket az 5 perc után a kelbimbóra dobunk, majd ráöntjük a cukor-szójaszószos szmötyit ,és visszapakoljuk a húst is.

És raktam rá egy fedőt és hagytam 5 percig főzni az egészet, majd levettem a fedőt és elpárologtattam a folyadék nagyobb részét. 
A végén ha levettük a gázról (milyen mókás, évek óta nincs gáztűzhelyem mégis használom ezt a kifejezést :-) )rászórjuk a pirított mogyorót. Én egy kis szezámmagot is szórtam rá.

Hosszúnak tűnik, de igazából szerintem egy jó félóra alatt megvan.